25 herlige år med våre ansatte

To damer som smiler til kamera
Fra venstre: Hilde og Brit

AMFI Narvik fyller 25 år og vi har tatt turen innom fire av våre ansatte som har vært med alle årene.

Brit og Hilde: 25 år med lek og glede på Ringo Barnas Verden

Ringo Barnas Verden har vært en del av AMFI Narvik Storsenter i 25 år, drevet av de engasjerte butikksjefene, og søstrene, Brit og Hilde.

Fra åpningsdagen, som ble feiret med kaker og storinnrykk av kunder, har butikken vært et populært møtested for familier i Narvik. Brit husker spesielt godt Halloween-togene de har arrangert i over ti år, og sier at det er gleden i hverdagen og aktivitetene med barna som har holdt motivasjonen oppe. Hun føler seg som en del av lokalsamfunnet og blir ofte gjenkjent av kunder.

Brit og Hilde vokste opp med butikkdrift med sine foreldre, og har alltid hatt en sterk tilknytning til senteret. Hilde forteller at hun og Brit utfyller hverandre godt, og trekker frem gode minner som da Trond Aase var senterleder og et helikopter landet på taket. «Det er noe jeg aldri kommer til å glemme,» forteller hun.

Støtten fra lokalbefolkningen og samholdet blant de ansatte vært spesielt viktig for Brit og Hilde. «Uten våre fantastiske kunder hadde vi aldri klart å drive butikk,» forteller Hilde. De ser frem til å fortsette å skape minner sammen med sine kunder i årene som kommer. Samtidig vil Brit og Hilde påpeke hvor fornøyde de er og har vært med senterlederne på senteret gjennom årene.

Kan dere beskrive AMFI Narvik Storsenter med ett ord: God handel og trivelig atmosfære.

Dame som smiler til kamera
Linda

Linda: 25 år med dagligvarehandel på AMFI Narvik Storsenter

Linda har vært sentral i dagligvarehandelen på AMFI Narvik Storsenter i 25 år. Hun har vært med gjennom alle butikkendringene, fra Ica Super til Rimi stormarked, nye Rimi, Coop Prix og nå Extra. Med lang erfaring fra ulike kjeder har Linda vært vitne til både endringer og utvikling innen dagligvarebransjen. Hun husker spesielt godt åpningsdagen til Ica Super, hvor ferskvaredisken var fylt til randen, og det var stor pågang på tilbudene. “Vi solgte så mye nakkekoteletter at vi ikke rakk å legge ut nye i disken – de var latterlig billige!” minnes hun.

Linda savner deler av det gamle konseptet, som ostedisk, varmeskap, fiskedisk og delikatesser, som er blitt kuttet ut med årene. Til tross for endringene, setter hun pris på de lojale kundene som har fulgt henne gjennom butikkene, spesielt etter at butikken ble en del av Coop-kjeden.

For Linda har AMFI Narvik Storsenter blitt som et andre hjem. Hun har skapt sterke bånd til både kolleger og kunder, og roser det gode arbeidsmiljøet og fellesskapet som har vært stabilt gjennom årene. Åpningsdagen for 25 år siden, og de mange ombyggingene er noe som har satt seg i minnet. Etter et kvart århundre med butikkdrift ser hun frem til å fortsette å skape gode handleopplevelser for både gamle og nye kunder på AMFI Narvik Storsenter.

Kan du beskrive AMFI Narvik Storsenter med ett ord: Behagelig.

Dame som smiler til kamera
Wenche

Wenche: 25 år med utvikling og samhold på AMFI Narvik Storsenter

Wenche begynte som butikkleder på Notabene i andre etasje da AMFI Narvik Storsenter åpnet for 25 år siden. Hun husker de hektiske dagene før åpningen, hvor de jobbet døgnet rundt for å gjøre butikken klar. På åpningsdagen sto hun spent i gangen og så den store folkemengden strømme inn. Det var en stolt dag for henne, spesielt siden det var hennes første jobb som butikkleder etter å ha vært etasjeleder og nestkommanderende på Adelsten i Sentrumsgården, Narviks første kjøpesenter.

De første årene startet gjerne dagen med en kaffe og røyk på kafeen i tredje etasje – en tradisjon som endte da røykeloven inntraff. Gjennom årene har Wenche sett store endringer både på senteret og i butikkene. Hun mener at denne utviklingen er nødvendig for å holde senteret interessant for kundene. «Man må hele tiden ønske endring, ellers blir det fort kjedelig,» sier hun.

AMFI Narvik Storsenter har blitt som et andre hjem for Wenche. Etter utallige timer på jobb føler hun en sterk tilknytning til stedet. «Jeg er veldig glad i arbeidsplassen min i dag, hvor de ansatte er som en familie,» forteller hun. Hun setter pris på butikkens beliggenhet, de hyggelige kundene og det gode miljøet rundt seg. Arbeidsmiljøet er det Wenche fremhever som nøkkelen til å holde seg motivert gjennom alle disse årene. «Når man trives på jobb, gleder man seg til hver dag, og det er alltid hyggelig å komme på jobb,» sier hun.

Noen av de mest minneverdige øyeblikkene i hennes tid på senteret inkluderer køene under koronapandemien, da kun 10 personer fikk slippe inn av gangen. Køen strakte seg langt, men kundene var blide og tålmodige, noe Wenche synes var svært fascinerende. Hun husker også tydelig 11. september 2001, da nyheten om terrorangrepene i USA spredte seg, og mange samlet seg rundt TV-ene på Expert for å følge med på hendelsene. Hun fremhever det gode samarbeidet mellom ansatte, andre butikker og senterledelsen som en viktig del av senterets unike atmosfære.

Kan du beskrive AMFI Narvik Storsenter med ett ord: Kollegialt.